translation missing: da.general.accessibility.skip_to_content
Julegaveshopping - Husk! Forlænget retur indtil 20. januar 2020 🎅
Julegaveshopping - Forlænget retur indtil 20. januar 2020 🎅

The North Face

the-north-face-snowboard

Samme mission

The North Face har samme mission, som da brandet blev grundlagt tilbage i 1966. At skabe det bedste gear til deres atleter og den moderne opdager, støtte bevarelsen af den frie natur og inspirere til en global bevægelse af opdagelse og eventyr.

Historien bag The North Face

Firmaet er opkaldt efter den koldeste og mindst tilgivende side af bjerget; Nordsiden. De har hjulpet opdagere med at nå de mest utilgængelige steder og fjerneste hjørner på jorden. Men ironisk nok, så starter historien om The North Face på en strand. I 1966 blev to hiking entusiaster enige om at følge deres passion og grundlægge en lille mountaineering butik, The North Face.

the-north-face-de-la-rue

Engageret i opdagelse

Fra starten var de engageret i at hjælpe alle med at komme mere på eventyr og støtte nationalparker for at fastholde den vilde natur. Kernen af The North Face er en tro på, at opdagelse og eventyr skaber et tæt bånd til naturen, som inspirerer folk til at beskytte naturen - og give denne tro videre til næste generation.

I løbet af deres første år oplevede The North Face en massiv popularitet blandt outdoor atleter, hvilket førte til at de begyndte at sponsorere ekspeditioner til de mest afsidesliggende og urørte kroge af verden. Dette var begyndelsen på en stolt tradition, som stadig kører på fuld drøn i dag, med at støtte opdagelsesrejser og ekspeditioner.

Selv nu, mere end 50 år efter den ydmyge begyndelse fortsætter The North Face med at presse grænserne for sports- og outdoor gear. De skubber til grænserne for innovation, for at du kan skubbe dine grænser. De er stolte over fortsat at være førstevalget for verdens bedste outdoor atleter. Hvadenten det er klatrere, bjergbestiger, skiere, snowboardere, trailløbere eller opdagelsesrejsende. The North Face vil altid være dybt engageret i skabe det bedste udstyr.

Ansvar

The North Face tager deres ansvar seriøst. Firmaet blev stiftet på en kærlighed til naturen og lysten til at udforske verden. Fra baghaven til Himalayabjergene. Over de sidste 50 år har de levet efter en tro på, at opdagelsesrejser og eventyr har evnen til at ændre dig, udfordre dig og hjælpe dig til at se verden fra en anden vinkel.

Derfor har The North Face, som firma, lovet at:

  • Støtte udforskning, opdagelse og spændingen fra det ukendte for så mange mennesker som muligt
  • Beskytte de steder, hvor vi som mennesker lever og leger
  • Udvikle den måde de producerer deres produkter for mindre klimapåvirkning og større social bæredygtighed

Og netop derfor er The North Face en essentiel del af flere konserveringsfonde, forsøger aktivt at minimere klima- og miljøpåvirkningen af deres produktkæde og hjælper ledende initiativer, der kæmper mod menneskeskabte klimaforandringer.

Atleter

De sponsorerede atleter har altid været en essentiel del af The North Face og fortsætter med at være det den dag i dag, hvor de har et af de stærkeste hold af atleter. North Face atleter tager aktivt del i, at skubbe grænserne for det mulige, at opdage nye hjørner af verden og bevare vores vilde natur.

Et udpluk af The North Face ski og snowboardatleter:

  • Victor de la Rue
  • Tom Wallisch
  • Griffin Post
  • Tatum Monod
  • Nick McNutt
  • Ian McIntosh
  • Blake Paul

og mange flere....

Innovation

Testet i laboratoriet. Dokumenteret på ekspeditioner. Atleternes eget valg.

Innovation af nye produkter starter hos deres atleter. Deres forslag, anbefalinger og nye ideer til udstyr giver inspiration og udfordringer til udviklingsafdelingen hos The North Face. Det skaber nye avancerede materialer og innovative designs og konstruktioner. Og alting bliver gennemtestet. Først i laboratoriet, så af atleterne og til sidst på ekspeditioner over hele verden.